מאמרים נוספים
הצפייה בעבודה היא מאד אסתטית, כמו אסתטיות ציורית, שהופכת חזרה לחומר. אנו חווים את תחושת השיעבוד ואת תחושת העליצות והגילוי, ועוברים עם האמנית בעלת השיער הארוך את האודיסיאה הנשית – בחזרה איטית ומדוייקת, שלא נשכח שום פרט, שהידע אותו היא עיבדה בדרכה הארוכה יחרט בנו כמו הקעקועים על גופה של יסמין ברגנר
עבודותיה של יסמין ברגנר מתכנסות אל תוך מרחב הלא- מודע ואל תוך סמלים ארכיטיפים באמצעות נוכחות פיזית.
העבודות מתארות תהליך אישי שבו ארכיטיפים מקבלים משמעות אישית. עבודות פיסול ספונטניות המתרחבות לרבדים נוספים על ידי פעולת פרפורמנס המתייחסת אליהן
שיתוף

אלות וגלדיאטורים | תערוכה קבוצתית בהשתתפות יסמין ברגנר

גלריית העיר העתיקה קיסריה

בטי וליאון ברונשטיין

 

משתתפיםות:

יסמין ברגנר, נעם אדרי, גיל יפמן, קרן שפילשר, סשה סרבר, שי עיד אלוני

 

"אלות וגלדיאטורים היא תערוכה של שישה אמנים צעירים שעושים שימוש בדימויים ובחומרים מתוך התרבות הפופולרית העכשווית, תוך קריצה לטכניקות, למסורות ולאיקונות של האמנות הקלאסית.

העבודות, במדיומים של פיסול, ציור, קולאז' ותחריט, מתייחסות גם לאתר המיוחד בו ממוקמת הגלריה -נמל קיסריה העתיק, ולמשמעויות שההיסטוריה שלו מעלה

[…] האובייקט האמנותי הפטישיסטי מייצג בעבודות חיפוש אחר זהות אמיתית בעולם שבו האינדבידואל נעלם בתוך תפיסות גלובליות על יופי ואסתטיקה, המחוברות חיבור הדוק לפרקטיקות של תרבות הצריכה.

אותן תפיסות של יופי  המגדירות את הנכון לעומת הלא – נכון, את השייך לעומת השונה, מכילות זרמים תת – קרקעיים של אלימות שדוחים את ה"אחר".

האובייקט האמנותי בעבודות בתערוכה משקף את ה"אחר" הזה, את היופי שבמורכבות, שבהיברידיות.

האובייקט הופך ל"גיבור", בין אם גיבור מוכר כבאטמן או אשת חיל, או גיבור פרטי ואנונימי, שמנסה לאגור בתוכו כוח מיסטי שיאפשר לו לשנות את המציאות.

הוא במקביל פטתי ויפייפה, נלעג ומלא בכוח, משתמש בכל אותן הגדרות של יופי רק כדי להפנות אותן אל החברה כמראה המשקפת את מגבלותיה, במבט מלא הומור וחמלה".

מתוך קטלוג התערוכה

אוצרת: מעיין שלף

 

 

גלריית העיר העתיקה קיסריה

באדיבות בטי וליאון ברונשטיין

 

משתתפיםות:

יסמין ברגנר, נעם אדרי, גיל יפמן, קרן שפילשר, סשה סרבר, שי עיד אלוני

 

כתבה מאת ים המאירי