מאמרים נוספים
הצפייה בעבודה היא מאד אסתטית, כמו אסתטיות ציורית, שהופכת חזרה לחומר. אנו חווים את תחושת השיעבוד ואת תחושת העליצות והגילוי, ועוברים עם האמנית בעלת השיער הארוך את האודיסיאה הנשית – בחזרה איטית ומדוייקת, שלא נשכח שום פרט, שהידע אותו היא עיבדה בדרכה הארוכה יחרט בנו כמו הקעקועים על גופה של יסמין ברגנר
עבודותיה של יסמין ברגנר מתכנסות אל תוך מרחב הלא- מודע ואל תוך סמלים ארכיטיפים באמצעות נוכחות פיזית.
העבודות מתארות תהליך אישי שבו ארכיטיפים מקבלים משמעות אישית. עבודות פיסול ספונטניות המתרחבות לרבדים נוספים על ידי פעולת פרפורמנס המתייחסת אליהן
שיתוף

היסטוריות מיצב – מיצג | גלריה שרה ארמן | תערוכה קבוצתית בהשתתפות יסמין ברגנר

אוצרת: דפנה שפירא – חסון

אמניות משתתפות:

יסמין ברגנר, בתיה השקין, שונית גל, סיוון זריפי, ענתי טוקר, איילת טרלובסקי, מיריי שנאן, בל שפיר, דפנה – שפירא חסון.

גלריה שרה ארמן, תל אביב 2019

 

"אנו אוצרים זיכרונות בגופינו, אנו אוצרים תשוקה וכאבי לב. אנו אוצרים שמחה, רגעים של שלווה שמיימית. אם אנו רוצים שתהיה לנו גישה אליהם, אם אנו רוצים לנוע לתוכם ודרכם, אנחנו חייבים להכנס אל תוך גופינו…הגוף שלנו מספר סיפורים"

הזכות לכתוב/ ג'וליה קמרון

 

"תערוכת היסטוריות מיצב/ מיצג, מתייחסת למושג "היסטוריה" בתירגום המילולי מאנגלית – כ"סיפור שלו" History, אך בהיפוכו הפמיניסטי ל"סיפור שלה" – Herstory כלומר נקודת מבט נשית אישית על היסטוריה כסיפור אישי.

בשנות ה – 70 המוקדמות בארה"ב, החלו ג'ודי שיקאגו ומרים שפירו ללמד קורסים של אמנות לנשים. הן יזמו סדנאות, שבהן ביקשו מנשים לכתוב על חייהן האישיים כמוטיבציה לתהליך אישי וליצירת אמנות. חלק מהפרוייקט היה "בית הנשים" (WomanHouse, 1972, California) בית ששיפצו יחד כשכל אמנית מתייחסת לחלל ספציפי בבית.

התערוכה – היסטוריות מיצב/ מיצג, מנסה להצביע על סיפור אישי, הנרקם בתוך יצירת אמנות כשהגוף הנשי הוא חלק ממנה, כהמשך לתכנים הקשורים לאמנות פמיניסטית, וכסיפור פרטי הנרקם בין הגוף לאובייקטים שהוא מייצר (היא מייצרת).

בתערוכה מציגות 9 נשים, היוצרות במקביל מיצבים, אובייקטים, ומיצגים. בזמנים קבועים יפעלו 9 מיצגים ביחס ועם האובייקטים שבתערוכה, על ידי כל אחת מהאמניות. העובדה שהגלריה בה מוצגת התערוכה מתקיימת בתוך בית פעיל, מציבה את המיצגים כחלק מפעילות יומיומית של בית, כמקום מפגש בין פעולות, חפצים וסיפור אישי".

מתוך טקסט התערוכה:

טקסט ואוצרות: דפנה שפירא – חסון

 

 

 

להורדת הקטלוג המלא:

עיצוב: שונית גל

מיצב-מיצג 2019