מאמרים נוספים
הצפייה בעבודה היא מאד אסתטית, כמו אסתטיות ציורית, שהופכת חזרה לחומר. אנו חווים את תחושת השיעבוד ואת תחושת העליצות והגילוי, ועוברים עם האמנית בעלת השיער הארוך את האודיסיאה הנשית – בחזרה איטית ומדוייקת, שלא נשכח שום פרט, שהידע אותו היא עיבדה בדרכה הארוכה יחרט בנו כמו הקעקועים על גופה של יסמין ברגנר
עבודותיה של יסמין ברגנר מתכנסות אל תוך מרחב הלא- מודע ואל תוך סמלים ארכיטיפים באמצעות נוכחות פיזית.
העבודות מתארות תהליך אישי שבו ארכיטיפים מקבלים משמעות אישית. עבודות פיסול ספונטניות המתרחבות לרבדים נוספים על ידי פעולת פרפורמנס המתייחסת אליהן
שיתוף

ילד השדה | ריאיון עם נאסים הראמיין #2 | מראיינת: יסמין ברגנר

פורסם במקור במגזין חיים אחרים 2018

טכנולוגיה לבישה

בשנת 2015 יצאה לשוק גרסה ראשונה של טכנולוגיית התהודה ARK ממעבדתו של הראמיין: קריסטלים המיוצרים במעבדה שאפשר לענדם על הגוף. הקריסטלים מתוכננים ומובנים באופן גיאומטרי היוצר מבנה מולקולרי שיש לו יכולת הדהוד עם השדה הקוונטי. הטכנולוגיה הלבישה הזאת יוצרת סנכרון הרמוני עם השדה המאוחד ומעצימה את היעילות האנרגטית שביכולתנו לקבל ממנו. התוצאות מביאות לכך שחשיפת מים אליהם מגבירה את התהודה של המים. למשל, אם נשקה צמחים במים שנחשפו לקריסטלים כאלה, הצמח יגדל פי 300 אחוזים מהר יותר,
והאיכות של זרעים מוגברת בכעשרה אחוזים.

"כלומר, לתהודה שיוצרים הקריסטלים הסינתטיים האלה יש השפעה מיטיבה על הביולוגיה. מכיוון שאנחנו עשויים בעיקר ממים, רציתי ליצור קריסטלים שאפשר לענוד על הגוף, להבנות מחדש את המים שבו ולקבל השפעות מבריאות ומיטיבות לגוף ולנפש. טכנולוגיית – האם שמייצרת את הקריסטלים נמצאת בפיתוח אשר מטרתו להעניק לעולם טכנולוגיה של שליטה בכבידה ותשחרר אליו אנרגיה חופשית".
קריסטלי ARK מבנים מחדש את האטומים ואת מולקולות המים, מעצימים אותם והופכים אותם לחיוניים יותר. זה מאפשר לגוף שלנו ולמערכות החקלאיות והאקולוגיות שלנו לייצר צמיחה ופעילות תאית בריאות יותר וליצור את התנאים המתאימים לאיזון, לשלמות ביולוגית. זוהי רק הצצה לשינויים הפוטנציאליים שיכולים להתרחש כשהעקרונות הבסיסיים של הפיזיקה המאוחדת ייושמו. בו בזמן, שינויים בערכים הפנימיים שלנו נהפכים לחלק טבעי בהתקדמות, כשאנחנו מאמצים תפיסת עולם הוליסטית ואינטגרלית יותר.

 

 

כיצד התחיל הרעיון ליצור את טכנולוגיית קריסטלי ARK?

נאסים: טכנולוגיית קריסטל ARK הוא הצד האיזוטרי יותר של המחקר שלי בפיזיקה ולכן חשוב לי שיבינו את הקונטקסט שבו זה נעשה. כבר כמה עשורים שאני בלתי מסופק מן המודל הסטנדרטי בפיזיקה. התחלתי ליצור תיאוריות משלי ולתקן טעויות במודל הפיזיקה הסטנדרטי. במקומות בהם המודל התפצל או הגיע למבוי סתום. בנוסף למחקר בפיזיקה, חשתי עמוקות כי ניתן ללמוד המון מתרבויות עתיקות, מכוון שהן שרדו אלפי שנים וחשבו על אותם נושאים שהפיזיקה המודרנית עוסקת בהם: מהו טבע המציאות, מהו טבע הקיום, והיקום. הייתה לי הרגשה שאולי אמצא שם משהו שהמדע המודרני מפספס.

עבודה עם גיאומטריה התגלתה עבורי כגורם משמעותי והבחנתי כי במדע הפיזיקה והמתמטיקה המושגית המודרנית אין התייחסות מספקת לגיאומטריה. אלברט אינשטיין יצר את הגיאומטריה של המרחב – זמן במסגרת תורת היחסות הכללית שלו, באמצעות מתמטיקה מושגית גבוהה מאד. לכן התחלתי ללמוד את האסכולה הפיתגוראית, את אפלטון, את מחקריו האיזוטריים של ניוטון. לא הרבה יודעים כי ניוטון היה אלכימאי ועסק במתמטיקה ופיזיקה איזוטרית וחקר את בית המקדש הראשון. למד וכתב הרבה  על הכתב העברי הקדום. ניוטון האמין כי אם נבין לעומק את המבנה של בית המקדש הראשון, נוכל להבין את עקרונות שליטת הכבידה (אנטי – גרביטציה).
לפי האמונה בית המקדש הראשון הוקם במטרה להחזיק את ארון הברית בקודש הקודשים. מרתק בעיניי שהמסורת העברית, המוסלמית והנוצרית נפגשות בהקשר של ארון הברית. אבן השתייה בהר הבית היא המוקד הקדוש ביותר למוסלמים – אשר לפי האמונה היתה בתוך קודש הקודשים בבית המקדש הראשון והמקום ממנו התעלה הנביא מוחמד. ארון הברית הוא אחד הנושאים המרכזיים ביותר ביהדות.

המחקרים שערכתי הובילו אותי להאמין כי עוצמתו של ארון הברית נבעה מהיותו מקור כוח טכנולוגי של שליטת כבידה. אני סבור כי מדובר בטכנולוגיה שנוצרה בתוך הפירמידות, הובאה ממצרים על ידי משה, שהיה בעל מעמד גבוה במצרים והיתה לו גישה לטכנולוגיה הזו. התנ"ך מתאר בבירור את משה מוביל את שבט בני ישראל ממצרים לעבר הים האדום, כשעמוד של אור ניצב  בלילה לפני המחנה ועמוד עשן במשך היום. שכיום אנו יכולים לפרש אותו כסוג של וורטקס.
אני סובר כי מדובר בטכנולוגיה מתקדמת ועתיקה הרבה יותר מהתרבות היהודית או המצרית. ככל הנראה תרבות שהתקיימה לפני עידן הקרח האחרון והאירוע הקטקליזמי של המבול. ארכיאולוגיםות ברחבי העולם ובעיקר בתחום חקר מצרים העתיקה, נעשים יותר תמימי דעים בנוגע לכך שהמבנים העתיקים שאנו רואים ברחבי העולם במצרים העתיקה, בתרבות המאיה והאינקה, הם שרידים של תרבויות עתיקות הרבה יותר שקדמו להן מלפני עידן הקרח האחרון.

אני מאמין כי ברשותן של תרבויות עתיקות אלו היו טכנולוגיות מתקדמות של שליטת כבידה. המונומנטים העתיקים שאנו מוצאים ברחבי העולם בנויים מאבנים עצומות במשקל של אלפי טונות שבקושי ניתן להזיז אותן גם בטכנולוגיה המתקדמת של ימינו. אבנים עצומות  אלו הועברו מרחקים של מאות קילומטרים במקרים מסוימים. בטכנולוגיה העומדת לרשותנו כיום אנחנו יכולים להזיז אבנים כאלה לא יותר ממאה מטר, אך לא מרחקים עצומים כאלה לאורך נהרות ודיונות.

אני עושה מחקר בטכנולוגית שליטת הכבידה המתקדמת  ARK – שהוא למעשה מיזוג בן פיזיקה מתקדמת של תורת השדות המאוחדים עם צורות עתיקות שאני מאמין שהיו ייצוגים של מקור הכוח והטכנולוגיה הזו – טכנולוגיה שמצליחה להתחבר למבנה המרחב – זמן עצמו. הפיזיקה שכתבתי בהקשר הזה הגיעה להישגים משמעותיים. הצלחתי לחזות את קנה המידה של גרעין האטום, הפרוטון והאלקטרון , וכל האלקטרונים של הטבלה המחזורית בצורה הרבה יותר מדויקת מכל תיאוריה עכשווית אחרת שקיימת. ה

מודל הסטנדרטי בפיזיקה סוטה מהרדיוס של הפרוטון בכ-4%, שזה לא מעט במונחים של פיזיקה קוואנטית. התיאוריה שלי נמצאת בתוך טווח הטעות של הניסוי שזה נחשב לרמת דיוק מאד גבוהה. לכן חשוב לי להדגיש לקוראיםות כי רעיונות אלו אינם מגיעים רק מפילוסופיה וידע איזוטרי, אלא מתוך תיאוריות עכשוויות מבוססות מאד בפיזיקה מתקדמת – פיזיקה שביכולתה לצפות ולנבא מה שאנו רואים בעולם התופעות. בשלב מאוחר יותר החלתי בניסויים של פיזיקה ניסויית במטרה לייצר במעבדה את הטכנולוגיה הזו. אני מאמין כי כעת בשלב נוכחי זה באבולוציה של המין האנושי ניתנת לנו היכולת לפענח ולגלות מחדש את הידע הזה כדי שבסופו של דבר נוכל להפוך להיות חלק מהקהילה הגלקטית ולאפשר לנו לחקור את החלל החיצון. למעשה אין לנו ברירה. פלנטות הן בלתי יציבות ושינויים אקולוגיים וקטקליזמיים מתרחשים כל הזמן. עלינו להבין את עקרון שליטת הכבידה על מנת שנוכל להתרחב מחוץ לגבולות הפלנטה.

 

 

יסמין: סטיבן מלר, איג'יפטולוג עצמאי מהאקדמיה לקמטולוגיה בקהיר, כתב שני ספרים על החכמה המצרית העתיקה שהועברה לעבדל חכים אייוואן, ארכיאולוג ושומר חכמה מצרי.

לפי ההבנה הילידית, הפירמידות הקדומות היו מבנים של חניכה וטכנולוגיה נייחת של התמרת מים ואבן ויצירת אנרגיה סולרית. ומעולם לא שימשו לקבורה של פרעונים כפי שמקובל לחשוב. בשמן המקורי:  פר נטר [PER NETER] – בית האנרגיה או בית העקרון האוניברסלי: הם היו מבנה גיאומטרי שנועדו ליצור תהודה מותמרת בין מקורות נביעת מים טבעיים לבין האדמה וסלעי היסוד שהיו בסמוך להם.
נאסים:   המידע העתיק העולה כיום ממצרים הוא מדהים. ביליתי זמן לא מבוטל עם בית הספר לקמטולוגיה (מיסודה של משפחת אוויאן) באוקטובר האחרון בכנס השנתי הראשון של המכון שלי. הם ערכו לנו סיורים מודרכים באתרים מקודשים בכל רחבי מצרים.

יסמין: האם תרצה לספר על כנס קרן תהודה שהתקיים לאחרונה במצרים? איך זה היה ואיזה תובנות קיבלת מהכנס?
נאסים: אלו היו שלושה שבועות מדהימים. אני לומד את תרבות מצרים העתיקה, את הארכיטקטורה והמגליתים כבר 25 שנה, אך זה דבר אחד ללמוד מספרים וסיפור שונה לגמרי להיות שם ולחזות בפלא הזה במו עיניך. האנשים שלוקחים חלק בתוכנית השליחים הם אנשים כל כך אינטליגנטים ובעלי יכולות מדהימות. המדריכים שלנו היו מעולים, מעוריםות גם באיג'יפטולוגיה מסורתית וגם אלטרנטיבית, מה שמכונה כיום קמטולוגיה [Khemetology]. ולכן הם יכולים לגשר על הפערים שבין האסכולות. עשינו מחקר שדה מעמיק. להיות במקום ולראות את החיתוך המדוייק של האבנים, את הזויות המשוכללות ולהבין שזה בלתי אפשרי ליצור מבנים וחומרים קשים באמצעות איזמלי נחושת, שזה מה שמקובל לחשוב שהיו הכלים אז בעידן הברונזה. ההתבוננות הישירה מכה בך וגורמת לך להבין שההישגים שלהם נוצרו באמצעות טכנולוגיה הרבה יותר מתקדמת ממה שמקובל לחשוב. בנוסף  לכך האנרגיה במצרים עוצמתית ביותר. קשה לתאר עד כמה החוויה היתה טרנספורמטיבית לכולם ושינתה אותנו לנצח. ואני כבר ממש נרגש לקראת הכנס השנתי השני שיתקיים בפרו.

 

 

יסמין: האם יש לך משהו לומר לציבור הישראלי ששוקל לנסוע למצרים אך חושש מפאת המצב הפוליטי הרגיש?
נאסים:  אני חושב שיש כל כך הרבה רמות לסכסוך ולקונפליקט הפוליטי, ואני מאמין שזהו קונפליקט אנרגטי בבסיסו. הקונפליקט אינו בהכרח בין האנשים או בין תפיסות עולם דתיות, אלא בין כוחות פוליטיים וכלכליים. הקונפליקט מיוצר על ידי אג'נדות כלכליות שלטוניות שיש להם מה להרוויח מלהשאיר את המזרח התיכון במצב של חוסר יציבות. אני מאמין שאם האג'נדות הכלכליות של כוחות השלטון בעולם לא היו דוחפות ומעודדות את הקונפליקט, יהודים ומוסלמים היו מוצאים דרך לחיות בשלום ביניהם. יש לכם שורשים משותפים, אתם אחרים ואחיות. הקוראן מתייחס למשה והמסורת היהודית מוטמעת בתוכו. חוסר היציבות באיזור מיוצר ומונצח על ידי אירגונים צבאיים ותעשייתיים למטרות הרווח האישי שלהם.
בנקודה זו יתכן שעבודתי בנושא יכולה לעזור. כי הכל חוזר לאותו אירוע של יציאת מצרים ולטכנולוגיה שאולי היתה ברשות בני ישראל שהיתה מוחזקת בארון הברית. זוהי נקודה שטרם הובנה כיאות  המחברת לפי דעתי בין שלושת הדתות הגדולות, היהדות, האיסלאם והנצרות.

הקשר בן ישוע לארון הברית ולבית המקדש הראשון אינו מובן כהלכה לדעתי. בברית החדשה ישוע מכונה "ארון הברית החי" וכחלק מן המסע שלו הוא הולך לבית המקדש בנסיון להציב מחדש את ארון הברית בבית המקדש השני. אני מאמין כי ארון הברית הוצא מבית המקדש הרבה לפני לידתו של ישוע והובא לקהיליית האיסיים כחלק מ"תוכנית ב'" של הכהנים במקרה שבית המקדש יותקף. הרי מצאו מנהרות תת קרקעיות שהובילו מבית המקדש אל העיר. אני מאמין שמגילות ים המלח ובעיקר מגילת הנחושת, מתארות את הגעת ארון הברית לקהילית האיסיים בקומראן. אני משער כי ארון הברית היה ברשות קהילת האיסיים בים המלח במשך זמן לא מועט, לפחות עד המאה הראשונה לספירה, עד התרחשותם של האירועים המקושרים לדמותו ההיסטורית של ישוע.

יסמין: כיום מקובל בקרב החוקרים כי אנשי קומראן היו האיסיים. במחצית ימי בית שני, בתקופה שבה גלו מן המקדש בימי המחלוקת עם החשמונאים, ההשערה הרווחת היא היו אלה חוגים כהניים שונים שנמנע מהם לשרת בקודש בעקבות גלות, חורבן או פרישה מהמקדש. הם החזיקו בדוקטרינות והגות עצמאית. רבים מתוך הכתובים הרבים שנמצאו במערות קומראן ונלמדו על ידי קהילת היחד של קומראן (כפי שכנראה כינו את עצמם), לא היו ידועים לנו לפני גילויים באתר זה.  קהילת היחד תחזקה ספריה ענפה ובה נכסים רוחניים ואינטלקטואליים חשובים לעין ערוך, וחבריה עסקו בלימוד, בהגות, בכתיבה ובתרגום. מהות הקבוצה שנויה מאד במחלוקת ובמקומות מסויימים היא מתוארת כקהילה אידאלית, שוחרת שלום ומתבדלת. לא ידוע מיהם הכותבים וכנראה שמדובר בכ 500 כותבים בתקופות שונות.ישנה הנחה מעניינת כי מגילות קומראן מייצגות את מכלול היצירה היהודית הכתובה לפני תהליך הקנוניזציה והובאו למערות ים המלח לפני המרד הגדול.

 

 

הארכיאולוג ונדיל ג'ונס (שעליו מבוססת דמותו של אינדיאנה ג'ונס) מצא שרידים המתאימים למה שמתואר במגילת הנחושת במערה סמוכה לקומראן. אני מעלה תיאוריה שישוע נולד בתוך קהילת האיסיים. הכוחות מיוחדים שיוחסו לישוע כמו ריפוי חולים, אולי היו תופעה של העצמת התהודה של המולקולות של המים. וההליכה על המים אולי הייתה אפקט של שליטת כבידה, מכוון שהוא למד להשתמש בכוח שהיה בתוך ארון הברית. הברית החדשה מספרת שבגיל 32 הלך ישוע לבית המקדש במטרה להחזיר את הארון לבית המקדש. כשהוא מגיע לשם הוא נוכח שבית המקדש חולל והוכנסו אליו פסלי אלילים. מה שגורם לו לסערת רגשות. הכהן הגדול אינו רוצה לוותר על עמדת הכוח ולכן משכנע את הרומאים להוציא את ישוע להורג. אני מאמין שישוע לא מת על הצלב אלא נרפא באמצעות כוח הארון. אז דרך התפיסה הזו אנו רואים כי הנוצרים המוסלמים והיהודים, כולם נפגשים בסיפור ארון הברית.
הראמיין וונדיל ג'ונס אינם היחידים המשערים כי ארון הברית הובא לקהיליית האיסיים בקומראן. בספרה "ישו והאיסיים", אומרת ההיפנותרפיסטית החלוצית האמריקאית, דולורס קאנון כי דמותו ההיסטורית של ישו אכן התגוררה בקומראן. קאנון מדווחת על כך באמצעות מטופלת השרויה תחת היפנוזה עמוקה. תחת ההיפנוזה חוותה המטופלת, לטענתה בגלגול אחר, היתה מורה של ישו בקומראן.

יסמין: במצדה, הנמצאת בסמיכות לקומראן, יש פסיפס רצפה יפייפה בסגנון יווני- רומאי, ולמרות שהוא כמעט הרוס לגמרי, ניתן לראות את השרידים של פרח חיים במרכזו. וזוהי עדות ארכיאולוגית מאד נדירה. מאד נדיר למצוא שרידים ארכיאולוגים של גיאומטריה מקודשת בארץ ישראל, ואיש גם אינו נותן להם הסבר (ראו בצילום הבא).

 

 

נאסים: גלוסקמאות שנמצאו במערה בתלפיות בירושלים, שכיום נמצאות במוזיאון ישראל שנטען שישו ובני משפחתו נטמנו בהם. על דפנות הגלוסקמאות, המתוארכות למאה הראשונה לספירה, חרוטים זרעי חיים גדולים מאד.

 

 

שני זרעי חיים חרוטים על גלוסקמא שנמצאה במערת קבורה עתיקה. תלפיות ירושלים.

על הגלוסקמא חרוט השם ישוע בן דוד. ככל הנראה החריטה הגיאומטרית עתיקה בהרבה מחריטת הטקסט המאוחר יותר (י.ב)

 

יסמין: מעניין ללמוד כיצד היהדות שילבה גיאומטריה מקודשת בלימודים הרוחניים שלה ובתפיסת העולם שלה.

נאסים: חלק מעבודתי היה ההבנה כי עץ החיים הקבלי הוא בעל מבנה טטרהדרלי, ולאחר מכן הבנתי שהכפלה של 8 עצי חיים יוצרים את המבנה הטטרהדרלי המורכב שהוא הארכיטיפ הגיאומטרי של היקום. כמן כן, גם המגן דוד הוא בעל מבנה טטרהדרלי, ומאד יתכן שהוא ייצג את הכוח שהיה בתוך ארון הברית. ועל כן הוא נמצא על דגל ישראל. היום אנו יודעים שהמגן דוד בצורתו התלת מימדית הוא המבנה הפונדמנטלי של השדה הקוסמי. הוא השלד של דינאמיקת הטורוס ושל אנרגיית האפס. ספירות עץ החיים הן למעשה ספירות המייצגות את פרח החיים. המבנה הפרקטלי האינסופי של היקום מיוצג על ידי 10 הספירות. ובתוך כל ספירה ישנן 10 ספירות וכל הלאה לאינסוף.

יסמין: זה מדהים כצד המיתוסים הללו משפיעים עלינו היום, אלפי שנים אחכ. על הפוליטיקה במזרח התיכון. מיתוס העבדות היהודית, יציאת מצרים. מרתק לנסות להבין מדוע מיתוסים אלו השתרשו כל כך עמוק ומה עלינו לעשות כדי להשתחרר מהם.

נאסים: אני חושב שהסיפור האמיתי צריך לצאת לאור. מה באמת קרה, ומהי זהותו האמיתית של שבט עם ישראל והזיקות האמיתיות המצויות בין היהדות, הנצרות והאיסלאם. שכולם ניפגשים במיתוס ארון הברית. ואולי עם תיווצר הבנה אמיתית, זה יפתח את הדרך לפיוס בין התרבויות ובין העמים. זה יכול לעזור לנו לפתח חמלה אחד כלפי השני. הרי כולם רוצים אותו הדבר- לגדל את הילדים, לקבל מענה לצרכינו הבסיסיים, להיזון ולחוש בטוחים, ולאהוב ולחוש נאהבים. איש אינו נולד עם שנאה, זה קורה רק דרך מצבי מצוקה כשאנשים חשים שאין להם ברירה אחרת.

באופן טבעי אנשים נולדים יצורים מופלאים של טוהר ואהבה. כל כך חשוב שנפתח תפיסת עולם מחוברת,  בהבנה שכולנו צריכים לשגשג יחד. אני מאמין שמנגנוני הכוח הפוליטיים והצבאיים גם משתנים לטובה. ההתפתחות של טכנולוגיות אנרגיה חופשית יבטלו את הכורח להלחם על משאבי נפט, ועל כן יבטל את רוב הסכסוכים הטריטוריאליים.

אז יש הרבה תקווה, אך עלינו לשנס מתניים ולמהר לעשות את השינויים בכל חזית אפשרית.

 

יסמין ברגנר היא אמנית רב – תחומית, מלווה רוחנית באמצעות קעקוע וחוקרת

נאסים הראמיין הוא מדען, פיזיקאי וחוקר גיאומטריה מקודשת.

המאמר פורסם במקור במגזין חיים אחרים 2018